Întrebări Dolphin Travel pentru editorial Revista Biz, ediția decembrie 2013

  1. Cum ați ajuns antreprenoare?

Din 2001, timp de 10 ani, m-am format si m-am dezvoltat ca om si ca profesionist, in departamentul de marketing al unui hotel prestigios de 4 stele din Mamaia, Hotel Iaki. Imi placea extrem de mult ceea ce faceam , aveam contact cu multe companii multinationale si agentii de turism In vara lui 2011, am simtit ca  am nevoie de o noua provocare, de mai multa libertate si flexibilitate in viata mea. Nu as fi putut sa renunt la pasiunea mea pentru turism , dar in schimb m-a atras partea cealalta a “baricadei”: organizatorii de evenimente si agentiile de turism.

Aceasta noua latura imi era mai putin familiara, dar aveam avantajul ca nu porneam de la zero, avand in spate experienta din hotel. De atunci, povestea mea se scrie la Dolphin Travel & Events, o agentie de turim si organizari evenimente din Constanta, cu oameni inimosi, creativi, entuziasti, pozitivi.Consider ca nimic din ce am facut pana acum nu a fost intamplator si toate  experientele si intamplarile pe plan profesional m-au format ca om.

  1. De ce o agenție de turism?

Lucrand atatia ani intr-un hotel de pe litoral, simteam o mare bucurie  vazand ca noi, cei din echipa hotelului, aduceam zambete pe fetele oaspetilor. Importante sunt dotarile si facilitatile, dar in special, experienta si amintirile frumoase sunt create de “sufletul” locului, de oameni.

Astfel, m-am convins ca pasiunea mea este sa ofer celorlalti experiente, momente dragi, zambete si multumire, fie ca pleaca in vacanta cu familia si prietenii, ca sunt intr-o scurta deplasare in interes de serviciu sau ca participa la un eveniment important alaturi de colegi sau colaboratori.

  1. Ce va diferențiază de competiție?

Abordarea deschisa si personalizata fata de clientii nostri, faptul ca ne intereseaza cu adevarat dorintele lor, ca felicitarile de Sarbatori pe care le scriem cu mana noastra sunt diferite pentru fiecare in parte, ca ii sunam cu mare drag oricand avem ocazia, nu ca sa le vindem oferte ci ca-i intrebam pur si simplu de sanatate… toate astea conteaza mai mult decat o “solutionare” rapida si rece a unei cereri de oferta.

Companiile sunt reprezentate de oameni, iar oamenii vor in primul rand atentie si o abordare naturala, fara zambete false sau exprimari seci.

  1. Care sunt provocările unei agenții de turism?

Povestea noastra, a celor de la Dolphin Travel & Events,este pe cat de frumoasa, interesanta si provocatoare, pe atat de grea… Provocarile vin in primul rand din impletirea vietii profesionale cu cea personala, mai ales atunci cand ai un copil caruia trebuie sa-i acorzi multa grija si atentie.

Nu este usor sa gasesti un echilibu intre latura personala si cea profesionala, insa este important sa lupti pentru asta, sa nu uiti prioritatile, pentru ca, in primul rand, esti femeie,sotie, mama.

Apoi este partea profesionala: interactionam cu tot felul de oameni (buni, mai putin buni, importanţi, dificili, sensibili), scrâşnim  din dinţi cand lucram mult la o oferta, iar la final nu se concretizeaza, insa asta nu inseamna decat ca trebuie sa ne ambitionam si sa mergem mai departe.

Ne intristam cand vedem efectul crizei asupra companiilor si implicit asupra oamenilor din aceste companii, care nu mai sunt atat de relaxati si veseli ca acum cativa ani, discutiile sunt mai tensionate, termenele de plata mai lungi.

Sunt perioade grele din punct de vedere financiar, cand trebuie sa sustii afacerea din fonduri proprii si sa motivezi angajatii, dar apoi vin si perioade cand sacrificiile sunt rasplatite.

Provocari sunt si pe partea de resurse umane: au fost situatii cand m-am inselat in ceea ce priveste alegerea personalului, dar acum sunt norocoasa sa am alaturi de mine persoane motivate, entuziaste, corecte, muncitoare,care se implica la fel de mult ca si mine.

Provocarile unei agentii de turism si organzari evenimente sunt aceleasi ca in viata noastra: oameni buni si mai putin buni, reusite si nereusite, trenuri prinse, decizii, ambitii, lectii invatate si neinvatate. Iar poate provocarea  cea mare este sa-ti asumi nereusita, pentru ca ea face parte din curajul si inteligenta antreprenoarei.

  1. Care sunt clienții?

Avem un segment de business, specialisti in diferite domenii, care ne solicita servicii de organzari evenimente: conferinte, training-uri, team-building-uri, inaugurari de sedii, lansari de noi produse, cursuri de pregatire, targuri. Pentru  ei, este o buna ocazie sa evadeze, sa socializeze cu colegii, furnizorii, colaboratorii, intr-un cadru informal.

Mai este nisa de individuali “corporate”, care au deplasari de una- doua nopti, in hoteluri de tranzit, si pentru care criteriile de selectie a ofertelor sunt: orar bun de zbor, hotel curat, situat in centru si usor accesibil de la aeroport; acestia se hotarasc pe “last-minute”, iar pretul nu este prea important in alegerea finala.

Pe nisa de vacanta, sunt cuplurile si familistii, “middle-class” si “high-class”, care sunt foarte atenti la alegerea facuta, in special ca pret, dar si ca locatie, facilitati, oferta de divertisment si excursii, etc.

Cativa din clientii nostri: Uniunea Barourilor din Romania, Asociatia Notarilor, ElectraWinds, Monsson, Vestas, Intermodal Logistics, Centrul Medical Iowemed, DP WORLD – C.S.C.T. Agigea

  1. Care a fost cifra de afaceri a anului trecut? Nu e mare, 200808 lei. Dar cu asteptari mai bune pentru acest an.

  2. La ce va așteptați în perioada următoare?

Provocarile vor continua cu siguranta, ne asteptam la o atentie mai mare din partea clientilor nostri , cand vine vorba de cheltuirea banilor pe excursii sau evenimente.

Totusi, scaderea continua a preturilor nu este o solutie, de aceea trebuie sa venim cu servicii si beneficii in plus (de exemplu: abonamente la inot pentru copii / bilete la teatru sau film, daca parintii isi iau excursia de la noi; sala conferinta oferita gratuit daca serviciile de cazare  masa si divertisment pentru grupuri sunt luate tot de la noi; termene de plata mai lungi, plata in transe etc)

  1. Care sunt proiectele de viitor?

Ne dorim sa ne extindem echipa, in special pe “forta de vanzare si promovare”, pentru ca aceasta inseamna crestere si dezvoltare. Odata cu venirea noului an, ne dorim o schimbare a biroului, cu unul mai spatios, mai luminos. Ne dorim sa aducem mai mult decat pana acum, solutii, idei, zambete si bucurii oamenilor cu suflet “frumos”, indiferent de locul in care se afla sau muncesc.

  1. Ce v-a determinat sa participati la concursul “Femei Antreprenor” de pe pagina de Facebook a GarantiBank?

Despre concurs am aflat intamplator de la prietena si asociata mea pe o alta firma (orientata pe servicii de marketing); mi s-a parut foarte interesant, creativ si, in acelasi timp, un impuls  pentru noi, femeile “antreprenor” care ne confruntam cu atat de multe obstacole in viata de zi cu zi.

Sunt momente cand poate nu avem forta necesara sa trecem singure peste aceste momente si atunci – ,  ca sa ne simtim in stare sa mergem mai departe – e nevoie de un “Da! Poti!” din partea apropiatilor, dar si  al unor institutii cum sunt Garanti Bank, asociatii pentru femei, mass-media (cum e revista BIZ), etc.

M-am bucurat tare mult cand am primit telefonul din partea Garanti Bank, chiar m-au luat prin suprindere; urmarisem clasamentul cu 1 saptamana in urma, insa nu stiam cand se va lua decizia finala. De aceea, surpriza a fost si mai mare si primita cu si mai mult entuziasm. Multumesc Garanti Bank, pentru ca mi-a acordat sansa de a impartasi atator oameni “povestea mea”, care se scrie in continuare la Dolphin Travel & Events.